Стандартний вигляд числа
Тема уроку. Стандартний вигляд числа
Мета уроку: ознайомити учнів з записом чисел у стандартному вигляді і виконанням дій над числами записаними в стандартному вигляді; пояснити термін «стандартний вигляд числа», «порядок числа»;
розвивати обчислювальні навички, логічне мислення,пам’ять, увагу;
виховувати самостійність, наполегливість
Учні повинні знати:
• що таке стандартний вигляд числа;
• що таке значуща частина числа;
• що таке порядок числа;
• як виконувати дії над числами, записаними в стандартному вигляді.
Учні повинні уміти:
• записувати числа у стандартному вигляді;
• визначати порядок чисел;
• виконувати дії над числами, записаними у стандартному вигляді;
• розв'язувати прикладні задачі.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: опорний конспект, презентація до уроку, презентація «Числа «велетні» та числа «ліліпути»», листок контролю
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Перевірка домашнього завдання
1. Завдання №…. читаємо, №…. написати на дошці, №….. звірити відповіді.
2. Знання формул перевіряю завданням «Встановити відповідність»:
III. Актуалізація опорних знань
1. Усний рахунок:
2.Усний рахунок ( заповнення таблиці, яку будемо використовувати на уроці при записуванні чисел у стандартному вигляді)
Створення проблемної ситуації .
Запишіть число маси Землі на листок контролю.
Діти , чи швидко ви записали ці числа, чи виникли якісь проблеми? Дійсно при записі цих чисел ми можемо легко помилитися.
Тому такі числа зручно записувати у стандартному вигляді.
Отже тема уроку: Стандартний вигляд числа
IV. Пояснення нового матеріалу.
1. В науці і техніці зустрічаються як дуже великі, так і дуже малі позитивні числа. Наприклад, великим числом виражається обсяг землі , а малим - діаметр молекули води. У звичайному вигляді великі і малі числа незручно читати і записувати, незручно виконувати над ними які-небудь дії. У такому випадку корисним виявляється представлення числа у вигляді а • 10n, де п - ціле число.
2. Ввести поняття стандартного вигляду числа.
Фізкультхвилинка.
Учениці класу представляють презентацію «Числа «велетні» та числа «ліліпути»» (випереджальне домашнє завдання)
V. Формування вмінь і навичок
Завдання 1. Запишіть число без показника степеня( для пояснення матеріалу використовую відео урок) .
- На екрані:
а) 2,03 · = 2,03 ·100000 =20300;
б) 4,05 · = 4,05· 0,01 = 0,0405;
- на дошці:
в) 3,17 · =3,17 ·10000 = 31700;
г) 1,2 · = 1,2 ·0,001 = 0,0012.
Завдання 2. Запишіть у стандартному вигляді числа.
На екрані:
а) 27000 = 2,7 · ;
б) 0,0049 = 4,9 · ;
на дошці :
в) 365000 = 3,65 · ;
г) 0,007 = 7 · .
д) 0,351 = 3,51 · (пробне ЗНО - 2014)
Давайте повернемося до чисел, що виражають масу Землі та масу атома водню і запишемо їх у стандартному вигляді .
Завдання 3. Виконайте обчислення і результати запишіть у стандартному вигляді.
На екрані:
а) (2,5 · ) · (4 · ) = 2,5·4· · = 10· =1· ;
б) = 0,4· =4· ;
на дошці:
в)(4· )·(3,2· )= 12,8· =1,28· ;
г) = 0,8· =8· .
VI. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання